sâmbătă, 18 aprilie 2015

Ce este SEO ?

 SEO vine de la Search Engine Optimization (Optimizare pentru Motoarele de Căutare) şi probabil ai auzit constant de acest termen. De ce este important?
Îţi voi spune:
Optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO) este importantă , deoarece, în termeni simpli, acesta este modul în care oamenii găsesc blogul sau site-ul tău în motoarele de căutare.
Traficul generat de motoarele de căutare (Google, Yahoo, Bing, etc.) poate duce la creşterea numărului de vizitatori. Fără să intru prea mult în aspecte tehnice, acestea sunt câteva recomandări care te pot ajuta să ai un blog prietenos cu vizitatorii, dar şi cu motoarele de căutare.

1. Alege un titlu corespunzător

De fiecare dată când te gândeşti la titlul unui articol, ar trebui să te gândeşti la ce ai căuta tu pe Google, dacă ai dori să citeşti un articol despre respectivul subiect. Care este modul în care alte persoane ar căuta articole despre subiectul abordat de tine?
Apoi încearcă să realizezi un titlu care să răspundă atât căutării tale, dar şi căutărilor generate de potenţialii vizitatori pentru blogul tău.
Exemplu de titlu prost pentru acest articol: ……
Exemplu de titlu bun pentru acest articol: Blogging 101: optimizarea unui blog pentru Google, Ghid SEO pentru bloggeri sau SEO: elemente de bază pentru bloggeri.

2. Conţinutul contează

Articolele si paginile tale trebuie să aibă o anumită substanţă şi optimizarea pentru motoarele de căutare trebuie îmbinată cu conţinutul, pentru a nu arăta ca o grămadă de cuvinte cheie sau termeni de căutare.
Ştiai că eu fac asta intenţionat? Ai observat de câte ori am repetat cuvintele: optimizarea pentru motoarele de căutare,  motoarele de căutare, sau chiar şi SEO?
Dar acestea sunt puse în context şi nu te agasează pe tine ca blogger care vrei să citeşti acest articol pentru bloggeri.

3. Google Image îţi poate genera trafic

Google găseşte imaginile de pe blogul tău şi le indexează pentru afişare în Google Images. Pentru a profita din plin de acest lucru, alege un titlu corespunzător pentru fiecare imagine pe care o foloseşti pe blog.
În loc să foloseşti o fotografie denumită DCI_img329.jpg, alege un titlu care se potriveşte cu subiectul articolului, de exemplu, ce-este-seo.jpg (pentru acest articol).

4. Link building intern

Acest “truc” îţi împuşcă doi iepuri dintr-o lovitură: îţi redirecţionezi cititorii către articole relevante, dar mai vechi de pe blog şi îţi realizezi optimizarea link-urilor interne de pe blog. De fiecare dată când ai un link într-un articol nou care este verificat pentru indexare de Google, respectivele link-uri interne vor redirecţiona spiderul de crawling către articole mai vechi, dar relevante.

Sper că îţi sunt utile aceste recomandări. Nu am putut acoperi totul în acest post, nici nu mi-am propus asta, ci doar să-ţi dau câteva puncte de pornire. SEO-ul începe cu momentul în care te gândeşti la modul în care îţi vei realiza articolul şi este un lucru de care trebuie să te ocupi constant.
Anunţă-mă dacă ţi-a plăcut acest articol!

5. Link building extern

La fel ca si la link building-ul intern este vorba de a construi linkuri catre paginile tale. Aici insa problemele se complica, asta pentru nu orice site permite sa postezi un link catre site-ul sau blogul tau. Mai mult decat atat, acolo unde vei putea lasa un backlink acesta de cele mai multe ori este "nofollow" si deci nu transfera Page Rank pentru ca proprietarul paginii unde ai contruit backlink-ul nu vrea sa ii "ciugulesti" tu din valoarea paginii sale. In fine, sa zicem ca ai gasit site-uri unde poti crea backlink-uri cu "dofollow". Asta nu e totul. Pagina unde vrei sa crezi acel backlink trebuie sa aibe continut similar cu site-ul tau, altfel backlink-ul nu are valoare.
De asemenea trebuie avut in vedere Page Rank-ul atunci cand vrei sa creezi backlink-uri de calitate, in sensul ca trebuie sa sti ca un baclink creat pe un site de Pagerank 0 nu va aduce avantaje site-ului tau care sa zicem ca are Pagerank 2.